onsdag 21 november 2012

Att skjuta på det oundvikliga

Vet ni vad? Jaa, många av er kanske redan vet. Jag är riktigt riktigt bra på att skjuta upp städningsproceduren i det oändliga. Jag hittar alltid på orsaker till varför jag inte skall göra det nu, varför det är lika bra att jag sparar det till senare. Innan vår avfärd till syrran tyckte jag helt enkelt att det var onödigt att städa för vi skulle ju ändå åka bort... Och vem skulle egentligen inte velat komma hem till ett någålunda ordningsfullt och rent hem?
 
Nu har jag inte heller tagit tag i att reda upp i röran för att jag hellre vill göra andra saker hela tiden... Väskan är ännu ouppackad, dammråttorna trängs i hörnen, leksakerna dräller över 120 kvm golvyta och det börjar kännas lite väl sunkigt här... men nu närmar ju sig Lilla jul... är det verkligen nödvändigt att rusa till nu när det ändå blir att göra om det igen nästa vecka? Tjaa, ni ser ju själva hur jag håller på.

2 kommentarer:

  1. Men tillik tror jag att nu tå du skriva en par radar om just hitche fenomenet så hallder städ"lusten" på ti kom! Allsist har du gjort en eller ett par oåv täische måste-sakren redan idag/ikväll. ??

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nå precis! :) Har plockat av och an med grejer och kläder idag... men då det är ju så mycket kvar och det är ju inte alls säkert att någon lust finns kvar imorgon...

      Radera